Hoe wij werken
Retourneren en Ruilen
Artikelen retourneren
Is er iets niet in orde?
Wij lossen het graag op! Neem alstublieft contact met ons op en wij doen altijd ons uiterste best om samen tot een goede oplossing te komen.
Wil je toch een artikel retourneren?
Je hebt bij ons het recht om jouw bestelling tot 30* dagen na ontvangst Met opgave van reden te herroepen en dus te retourneren. Je hebt daarna nog 14 dagen om je bestelling aan ons te retourneren.
De retourzending is op eigen kosten en moet voldoen aan onze Instructies en voorwaarden gelden. Wij bezorgen u een e-mail met alle info.
Voor meer informatie over welke voorwaarden niet voldoen aan het retourneren of over de specificaties van een standaard pakket, vindt je hier.
De retourkosten zijn dezelfde kosten als de verzendkosten en afhankelijk van het totale gewicht / aantal pakketten, deze tarieven kan je hier terugvinden.
Hoe artikelen retourneren?
Je kan dit ook hier raadplegen in ons helpcenter.
Belangrijk:
Voor sommige artikelen geldt er geen zichttermijn, of verlies je het recht om het artikel te retourneren als gevolg van een bepaalde handeling. Artikelen die niet geretourneerd kunnen worden vindt je terug in ons retourbeleid.
Het herroepingsrecht of wettelijke bedenktijd van 30* dagen geldt niet voor zakelijke aankopen (op bedrijfsnaam) of B2B (Business-to-Business) leveringen.
Raadpleeg voor meer informatie ons retourbeleid en onze algemene voorwaarden.
1
Controleer eerst of jouw retour aan de voorwaarden voldoet.
1. Het artikel mag niet beschadigd of gebruikt zijn, hier zal een schadevermindering van toepassing zijn.
2. Het artikel dient in de originele verpakking retour te worden gezonden.
Indien de verpakking niet meer aanwezig is, gebruik een stevige verpakking en moeten de afmetingen en het gewicht van de dozen vergelijkbaar zijn met het origineel en mogen ze de beperkingen van de vervoerder niet overschrijden. Je zal ons ook moeten informeren, van zodra jij je retour aanmeldt, over het volgende: het aantal dozen dat je gaat gebruiken, de grootte en het gewicht van elke doos.
Webshop is niet verantwoordelijk voor eventuele extra verzendkosten als deze voorwaarden niet worden volbracht.
3. Het product mag uit de originele verpakking zijn gehaald voor zover dat nodig is om het product te bekijken.
Bijvoorbeeld: je kan een knuffel wel bekijken, maar je hond mag er niet mee spelen.
4. Controleer of je retour in aanmerking komt voor kosteloos te retourneren. Indien je pakket geen standaard pakket is (gewicht > 30 KG + meer dan 1 pakket), dan is retourneren altijd voor jouw eigen rekening. Hier meer informatie.
5. Controleer dat je artikel zeker voldoet aan onze voorwaarden. Dit kan je hier raadplegen.
2
Retour aanmelden
Wij vragen je eerst om altijd, binnen 30* dagen na ontvangst van je bestelling, je retour aan te melden voordat je de artikelen terugstuurt.
Meldt je retour hier aan via ons retourformulier.
3
Je pakket terugsturen
- Voldoet je retour aan de voorwaarden en kom je in aanmerking voor de retour regeling ?
Van zodra je retour is aangemeld, ontvang je binnen de 24 uur een bevestiging per e-mail met de retour instructies.
Wij vragen je onze retour instructies zorgvuldig op te volgen, zodat de retourzending in goede orde verzonden en verwerkt kan worden.
- Voldoet je retour aan de voorwaarden, dan is het retouren voor je eigen rekening!
Je moet zelf online of via de PostNL App een retourlabel aanmaken en printen. Pakketten zonder retourlabel kan PostNL niet meenemen. Meer informatie, of het aanmaken van een retourlabel kan op de website van PostNL.
Indien gewenst, mag je dit ook doen bij een andere vervoerder naar keuze.Let op: dit is je eigen verantwoordelijkheid en we raden aan om altijd te verzenden met track&trace code.
Belangrijk: vergeet niet om de retourbon in de doos te doen, anders weten we niet van wie het pakket afkomstig is en kunnen we je retour niet verwerken.
Heb je geen printer? Schrijf dan je e-mailadres en ordernummer op een briefje en doe deze in de doos.
Bewaar altijd je verzendbewijs! Daarmee kan je je verzending traceren als er iets misgaat. Wij zijn niet verantwoordelijk als je retourzending kwijtraakt.
4
4
Pakket retour ontvangen
Zodra je retour door ons is ontvangen stellen wij je hier van op de hoogte via e-mail.
We storten het aankoopbedrag terug op de rekening waar je mee hebt betaald, tenzij anders overeengekomen is.
Meestal duurt de terugstorting 2 tot 4 werkdagen zodra het pakket door ons is verwerkt, in uitzonderlijke gevallen kan dit duren tot maximaal 14 dagen.
Artikelen ruilen
WIl je een artikel ruilen?
Wil je jouw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem.
Je kan hiervoor contact opnemen met ons. Of je artikel zelf aanmelden op dezelfde wijze als dat je een retour aanmeldt en aanduiden dat je dit wenst te ruilen. Voor meer informatie hoe je je artikel aanmeldt met alle instructies, klik hier.
Dezelfde instructies en voorwaarden zijn hier van toepassing zoals bij een retour.
Je dient zelf wel opnieuw je product te bestellen en te betalen via je account. Wij mogen jammer genoeg niet in jouw plaats een nieuw artikel terugsturen.
Is je bestelling beschadigD of is je product kapot?
Laat het ons binnen de 8 uur weten door deze aan te melden via deze link » Beschadiging aanmelden « en voeg een begeleidend schrijven met foto’s toe.
Wij geven om onze producten en doen ons uiterste best om deze in topconditie aan te leveren.
Helaas komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens het transport of dat er iets anders gebeurd waardoor je aanspraak kunt maken op garantie.
Belangrijk:
Hetgeen wat je dient te controleren is of het aantal ontvangen pakketten overeenkomt met het aantal verzonden pakketten.
Daarna inspecteer je ieder pakket grondig aan de buitenkant om te zien of er tekenen zijn dat het geraakt is of verkeerd behandeld, zoals hobbels, deuken, gaten, dozen in slechte staat, koerierslabels of enig ander teken dat kan leiden tot de verdenking dat de goederen beschadigd kunnen zijn.
Het is verplicht om een notitie en handtekening achter te laten op de vrachtbrief van de koerier, hetzij op papier of digitaal (PDA), ‘zichtbaar beschadigd’ indien deze tekenen aanwezig zijn. Het niet ondertekenen van een pakket als ‘zichtbaar beschadigd’ en vervolgens presenteren van afbeeldingen die zichtbare schade eraan aantonen, betekent dat het incident automatisch zal worden afgewezen.
Indien door overmacht er geen notitie en handtekening kon uitgevoerd worden, wordt dit per incident bekeken en gaan we kijken naar een oplossing.
Meld je beschadigde bestelling of je product dat kapot is hier binnen de 8 uur aan » Beschadiging aanmelden « .